تمیز کردن موکت در خانه
نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

تمیز کردن موکت در خانه ، به طور موثر ، طبیعی و اقتصادی ، با چند ماده طبیعی و برخی توصیه های هدفمند امکان پذیر است.

موکت ها به اتاق رنگ می دهند ، بچه ها را تزئین و جذاب می کنند ، که برای آنها مکان بازی عالی هستند. نکته دردناک تمیز کردن است ، زیرا آنها به راحتی می توانند به مخزن باکتری ها ، کنه ها و گرد و غبار تبدیل شوند. برای جلوگیری از این اتفاق ، نگهداری دوره ای ، اقتصادی و اکولوژیکی کافی است.

موکت ها را به طور طبیعی تمیز کنید

آنها مبلمان ، راحت و اغلب کاربردی هستند. قدیمی یا مدرن ، ساده یا رنگارنگ ، مصنوعی یا ساخته شده از الیاف طبیعی ، همه آنها باید تمیز شوند. خرده فروشان همیشه تمیز کردن خشک را توصیه می کنند ، اما این امر مستلزم استفاده از مواد شیمیایی است که اغلب برای سلامتی و محیط زیست مضر هستند.

این مواد برای یک خرید موکت پرز بلند تمیز و تمیز کافی هستند:

 

- سرکه شراب سفید

- بی کربنات

- نمک درشت

- نشاسته ذرت

- روغن اساسی (اختیاری)

 

این محصولات ساده که با هم مخلوط شده یا به صورت جداگانه استفاده می شوند ، برای تمیز کردن ، ضد عفونی کردن ، از بین بردن لکه ها ، تجدید رنگ ها استفاده می شوند. هر زمان که بخواهید می توانید از آنها استفاده کنید ، زیرا آنها طبیعی و غیرتهاجمی هستند ، همچنین در صورت وجود دوستان چهار پا کوچک و بزرگ در خانه نیز مناسب است.

 

روش های تمیز کردن موکت ها

برای نظافت معمول و مکرر ، ابتدا موکت را زیر و رو کنید و پشت را با جاروبرقی جارو کنید. خاک ، گرد و غبار و خرده ریزها را از بین خواهید برد. دوباره بچرخید و با جوش شیرین گرد و غبار بگیرید ، و آن را با کمک یک برس نرم و مویی روی کل سطح پخش کنید. بگذارید تا جایی که ممکن است عمل کند ، سپس آن را با جارو برقی بردارید. اگر این کار را مرتباً انجام دهید ، همیشه موکت ها تمیز و خوشبو کننده خواهید بود.

 

برای شستشوی دقیق تر ، 2 لیوان سرکه سفید و سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب مخلوط کرده و محصول را با کمک یک بطری اسپری توزیع کنید. به آرامی مسواک بزنید و اجازه دهید دور از نور آفتاب خشک شود ، تا رنگ ها خراب نشود.

 

با قسمتهای مساوی سرکه سفید و نمک درشت ، یک خمیر خامه ای ایجاد کنید ، تا در لکه های واضح استفاده شود. این یک ماده پاک کننده عالی است ، اما برای مراقبت از پارچه های مخصوصاً ظریف استفاده می شود. برای لکه های خنک ، مرطوب یا روغنی ، از مخلوط جوش شیرین و نشاسته ذرت استفاده کنید. صبر کنید تا خاک جذب شود ، سپس مسواک بزنید و جارو برقی بکشید.

 

 

 

نحوه تمیز کردن موکت های کوچک

وقتی اندازه به شما اجازه می دهد ، می توانید موکتها را با دست یا در ماشین لباسشویی ، با یک شوینده ملایم و اکولوژیکی بشویید.

یک چوب صابون مارسی خالص را به صورت پوسته خرد کنید ، آن را در یک بطری با حدود 5 لیتر آب ، یک فنجان جوش شیرین و چند قطره روغن اساسی عطر مورد علاقه خود بریزید. آن را خوب مخلوط کرده و سپس از آن به عنوان یک شوینده عادی لباسشویی استفاده کنید.

 

نصف لیوان سرکه را در محفظه نرم کننده بریزید. به این ترتیب موکت ها برای مدت طولانی تمیز ، نرم و معطر خواهند بود.

پارچه های تری یا نخی ، به ویژه در حمام استفاده می شود ، می توان ابتدا با مارسی که در آب حل شده و در یک بطری اسپری ریخته می شود ، درمان کرد. مواد شوینده خانگی حدود دو ماه نگهداری می شود ، تا در صورت لزوم حتی برای پارچه ، ملحفه و حوله نیز استفاده شود. همیشه از خورشید پخش شود.

گرد و غبار را از بین ببرید

نشان داده شده است که بی کربنات سدیم ماده حاجب عالی در برابر تکثیر کنه ها است. برای سالم سازی موکت و از بین بردن تخم و مایع کنه ، جوش شیرین خشک و برس را توزیع کنید. بگذارید یک شب بماند یا حداقل هفت تا هشت ساعت. اگر ما در خانه دوستان پشمالو نیز داشته باشیم ، یک ماده ضدعفونی کننده و تمیز کننده است.

بعدا آرزو می کند. پس از اتمام ، کیسه جاروبرقی را عوض کنید ، یا مخزن را بشویید. برای مبارزه با کنه ها ، از جوش شیرین در ماشین لباسشویی اضافه شده به طبل استفاده کنید.

 این مطلب را نیز در مورد انواع موکت ایرانی از انواع موکت تافتینگ در دکوراسیون داخلی بخوانید.

اگر لوازم جانبی بخار در خانه داشته باشیم ، می توانیم چند قطره اسانس اسطوخودوس یا لیمو به آب اضافه کنیم. تمیز کردن بخار برای همه موکت ها مناسب نیست اما وقتی امکان استفاده از آن وجود دارد باعث تمیز شدن و مدت طولانی بوی موکت می شود.

با رعایت این نکات ضمن صرفه جویی در هزینه ، نتایج خوبی خواهید گرفت. آفرین!

منبع

 




:: موضوعات مرتبط: موکت , ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: